راهنمای خرید اینترنتی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی

راهنمای  خرید اینترنتی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلاییدیدن جزئیات بیشتر و خرید محصول خرید محصول

 

شما علاقه مند هستید در مورد راهنمای خرید اینترنتی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی توضیحاتی رو ببینید و هم اکنون اینجا هستید تا بهترین و مناسب ترین کالا ها رو با تخفیف ویژه خریداری کنید.

این محصول به صورت زیر طبقه بندی شده است :

سفال، سرامیک و چینی, صنایع دستی, کتاب، لوازم تحریر و هنر | معرفی محصولات و راهنمای خرید

صفحه اصلی/
کتاب، لوازم تحریر و هنر/صنایع دستی/سفال، سرامیک و چینی/

 

نقد و بررسی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی

محصول مورد نظر شما یعنی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی در برند سفال، سرامیک و چینی می باشد که شما برای خرید اینترنتی این محصول میتونید با مطالعه جزئیات و ویژگی ها و دیدن تصاویر این محصول رو خریداری کنید .
دست‌سازه‌ای از جنس سفال که بیش از یک کیلوگرم وزن دارد و به سادگی درون دست جا می‌گیرد؛ با بدنه سفالی و لعابی فیروزه‌ای رنگ. این لعاب که بر روی جام و اسبی که در کنار آن است کشیده شده است، حس و حالی از قدمت را به آن می‌بخشد. این نوع از جام را ریتون می‌نامند. ریتون، نام باستانی ساغر یا جام است که ایرانیان آنها را با شکلی خاص و مهارتی تمام می‌ساختند. این جام‌ها معمولا به شکل ظروفی ساخته می‌شدند که انتهای‌شان به شکل سر حیواناتی مانند شیر، ببر، گوزن، آهو، اسب، گاونر، بز وحشی و… با اندازه‌های متفاوت بوده است. ایرانیان در عهد کهن ریتون‌ها را به شکل سر جانوران قوی‌بنیه می‌ساختند و براین باور بودند با نوشیدن از این جام‌ها زور و قوه جانور به آن‌ها منتقل می‌شود. برای همین هم هست که حتی پس از تغییر ریتون‌ها به شکل لیوان‌ها و فنجان‌های امروزی هنوز سفالینه‌هایی مثل ریتون‌هایی با نقش اسب برای بسیاری جذاب است و ریتون طلایی، یکی از خوش‌نقش‌ترین آن‌ها.
سفال این دست سازه رسی، سالیان متمادی در میان مردمان ما رواج داشته است. این محصولات که به نحوی می‌توان آن‌ها را قدیمی‌ترین ساخته بشر دانست، از خاک رس و در پرتو آتش شکل می‌گیرند. هنرمندان سفالگر از دیر باز مایحتاج روزمره را با همت شکل می‌دادند و بر ظرف‌های گلی نقش و نگارهایی مختلف می‌کشیدند و با رنگ‌های مختلف آراسته می‌کردند. هرچند هنوز مشخص نیست که اولین سفال‌ها، جان دادن به باورهایی کهن بوده یا راه‌هایی هوشمندانه برای ساده‌تر کردن زندگی. این روزها سفال بدل به یکی از یادگارهای دوران باستان شده است که هنوز کاربری‌های متعددی برای آن وجود دارد. گلدان، تندیس، شمعدان و سایر مصنوعات سفالی که حتی در میان خانه های مدرن امروزی نقش پررنگی بازی می‌کنند بازمانده‌ای از هنر آدمی در اعصار مختلف است.

  راهنمای خرید اینترنتی جعبه سکه خاتم کاری کد 171

خرید اینترنتی با تخفیف ویژه ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی


ویژگی و مشخصات ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی

تصاویر برای ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی

برچسب های لازم برای ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی

خرید اینترنتی با تخفیف ویژه ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی |
خرید اینترنتی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی |
مشخصات و قیمت ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی |

 

اگر پستی که در مورد راهنمای خرید اینترنتی ریتون سفالی کارگاه ایران باستان طرح اسب طلایی رو پسندید برای دیدن جزئیان بیشتر به لینک محصول مراجعه بفرمایید.

دیدن جزئیات بیشتر و خرید محصول خرید محصول